Ännu en skogsbrand vid Knipeflågsbergen
I tisdags bröt det ut en mindre skogsbrand i Knipeflågsbergens naturreservat. Larmet inkom klockan 15.40 om brand i terrängen på gränsen mellan Partille och Göteborg. Räddningstjänsten Storgöteborg var snabbt på plats med ett anpassat resurspaket för att ringa in området och förhindra spridning. Vid 18.40 samma kväll meddelade man att branden var under kontroll: ”Brandområdet är omringat och arbetet är nu inriktat på att släcka och förhindra vidare brandspridning. Räddningstjänsten kommer att vara kvar och arbeta under kvällen”, skrev då Hans Trengereid, vakthavande befäl.
Även i början av maj bröt en skogsbrand ut i samma naturreservat, den var dock betydligt mer omfattande och svårsläckt.
Följ oss på sociala medier:
Din enda lokaltidning som kommer på papper och är helt GRATIS!
Lokalpressen, på webben, i brevlådan och sociala medier.
