Svar till: En invånare som undrar, om säkerhet och trygghet
Tack för dina frågor! Säkerhet är en viktig fråga för oss i Partille kommun.
Det generella svaret på vem som beslutar om säkerhet hos oss är våra chefer. Gemensamma frågor om säkerhet samordnas av avdelningen kansli och säkerhet.
När det gäller uthyrning av Partille arena så har vi en dialog inom kultur- och fritidsförvaltningen där flera olika perspektiv vägs in, innan vi eventuell säger ja till att hyra ut arenan.
När det gäller funktioner i skolornas passersystem ser det olika ut beroende på vart skolorna ligger och vilka andra verksamheter som angränsar till lokalerna. Ibland behövs en tagg för att komma in, medan det i andra fall är medarbetare i våra skolor som har uppsikt över entréer och vilka som vistas i lokalerna.
Vi bedömer löpande om vilka åtgärder som behövs på de olika platserna.
Och till sist frågan om ordningsvakter. För att öka tryggheten i de centrala områdena i Partille så har vi sedan januari ordningsvakter på kvällar torsdag-söndag.
Du kan läsa mer om denna satsning på vår webbplats partille.se.
Vi hoppas att detta besvarar dina frågor.
Kristina Svensson, kultur- och fritidschef, Partille kommun
Pär Hellsten, kansli- och säkerhetschef, Partille kommun
Följ oss på sociala medier:
Din enda lokaltidning som kommer på papper och är helt GRATIS!
Lokalpressen, på webben, i brevlådan och sociala medier.
