Bron över E20 stängs för biltrafik
Bron över E20 vid Flodamotet i Floda stängs för all biltrafik från torsdag 28 maj till mitten av juni. Avstängningen gäller bron på Floda allé och är en del av den pågående ombyggnaden av trafikplatsen. Bussar i linjetrafik, räddningsfordon, gående och cyklister kan fortsatt passera området.
Trafiken leds under byggtiden om via orange skyltning och kommunen uppmanar bilister att om möjligt välja andra vägar under rusningstid. Rekommenderade alternativ är Kastenhofsmotet och Nääsmotet. Bilister som kommer från Göteborg på E20 och ska norrut hänvisas bland annat till dessa avfarter eller via Höga bron.
Ombyggnaden av Flodamotet pågår i två etapper och ska förbättra framkomligheten, minska köbildningen och öka trafiksäkerheten. I den första etappen byggs bland annat korsningen vid Floda allé och E20 om till en cirkulationsplats med nya gång- och cykelanslutningar. Arbetet väntas pågå till slutet av juni.
Följ oss på sociala medier:
Din enda lokaltidning som kommer på papper och är helt GRATIS!
Lokalpressen, på webben, i brevlådan och sociala medier.
