Skulltorpslänken måste inte byggas
Jimmy Andersson anser att Skulltorpslänken måste byggas för han har svårt att komma ut på Landvettervägen. Men det finns en bättre lösning.
Kära Jimmy. Anledningen till att Landvettervägen blivit hårt belastad är att M och S vill exploatera Partille så mycket det bara går. De tar ingen hänsyn till oss boende som i många fall prioriterar naturupplevelser.
För att kunna bygga hyreshus, bostadsrätter och villor behövs det hela tiden nya vägar.
Skulltorpslänken skulle säkert avlasta Landvettervägen något, om det nu behövs, men den löser inte grundproblemet; den ständiga exploateringen av våra grönområden.
Alla vi som vill bevara vår vackra natur här i Partille måste visa det på valdagen.
Välj inte S eller M! De kommer aldrig sluta bygga. Och om det är möjligt bör vi engagera oss i de partier som är emot exploatering av Partille.
De som vill bo i en bostad kan faktiskt välja Sveriges näst största stad, som ju ligger inom räckhåll.
Dan Andersson
Följ oss på sociala medier:
Din enda lokaltidning som kommer på papper och är helt GRATIS!
Lokalpressen, på webben, i brevlådan och sociala medier.
