De vill se fler parkeringar i Nolhaga
Nolhaga är en av Alingsås mest besökta platser – men parkeringsplatserna räcker inte alltid till. Därför vill styret i Alingsås utöka parkeringskapaciteten. Moderaterna, Kristdemokraterna och Liberalerna har lämnat in ett initiativärende till kommunstyrelsen där de föreslår att samhällsbyggnadsförvaltningen skyndsamt får i uppdrag att utreda hur antalet parkeringsplatser kan ökas.
Ett av förslagen är att bygga ett parkeringshus i flera plan på den befintliga parkeringsytan vid ishallen och simhallen. På så sätt behöver ingen ytterligare mark tas i anspråk.
Utredningen ska redovisa möjliga lösningar, hur många nya parkeringsplatser som kan tillskapas, uppskattade investeringskostnader samt förutsättningarna för att genomföra åtgärderna.
Initiativärendet behandlades på kommunstyrelsens sammanträde den 15 juni och har nu bordlagts till nästa möte, som hålls i slutet av augusti.
Följ oss på sociala medier:
Din enda lokaltidning som kommer på papper och är helt GRATIS!
Lokalpressen, på webben, i brevlådan och sociala medier.
